Περιγραφή

Περιγραφή Προγράμματος

Ο γενικός στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη επιστημονικής γνώσης στη θεωρία και στην εφαρμογή των ψυχολογικών και κοινωνικών διαδικασιών που διέπουν τη διδασκαλία και τη μάθηση.

Οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν ανάμεσα σε δυο ειδικεύσεις:

α) Εκπαιδευτική Ψυχολογία ή

β) Σχολική Ψυχολογία

Η ειδίκευση Εκπαιδευτική Ψυχολογία απευθύνεται ιδιαίτερα σε άτομα που εργάζονται ή ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν καριέρα ως εκπαιδευτικοί. Ο κλάδος της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας ορίζεται, σε γενικές γραμμές, ως η μελέτη των μαθητών, της μάθησης και της διδασκαλίας. Σπουδές σε αυτό τον κλάδο μπορούν να εμπλουτίσουν το έργο αυτών που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαίδευση παρέχοντας το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο που θα καθοδηγήσει τη διδασκαλία τους με στόχο να βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών και να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους μαθητές τους να προοδεύσουν σε ακαδημαϊκό και προσωπικό επίπεδο.

Η ειδίκευση Εκπαιδευτική Ψυχολογία στόχο έχει να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να δουν τον εαυτό τους ως ενασχολούμενοι μαθητές (engaged learners) οι οποίοι συνεχώς ψάχνουν να βρουν και να εξετάσουν καλύτερους τρόπου να βοηθήσουν τους μαθητές τους να επιτύχουν τους στόχους τους. Κεντρικός στόχος αυτής της ειδίκευσης είναι να εμπλουτίσει τις γνώσεις των φοιτητών σχετικά με τους τρόπους που η ανάπτυξη του ατόμου και οι ατομικές διαφορές επηρεάζουν τη μάθηση καθώς και τις συνέπειες που δύναται να έχουν αυτές οι παράμετροι στη διδασκαλία. Άλλος επί μέρους στόχος είναι να αναπτύξει κριτική την σκέψη στην αξιολόγηση των διαφόρων μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης της μάθησης. Τέλος, το πρόγραμμα έχει στόχο να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στη χρήση μεθοδολογικών και στατιστικών εργαλείων για τη διερεύνηση σύγχρονων θεμάτων εκπαιδευτικής ψυχολογίας.

Η ειδίκευση Σχολική Ψυχολογία απευθύνεται σε κατόχους πτυχίου Ψυχολογίας που ενδιαφέρονται να εργαστούν στον εφαρμοσμένο κλάδο της εκπαιδευτικής ψυχολογίας, που είναι γνωστός ως σχολική ψυχολογία. Αυτός ο κλάδος πραγματεύεται με την εξακρίβωση εμποδίων στη μάθηση (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, κοινωνικο-συναισθηματικά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών) και την εφαρμογή παρεμβάσεων για να την επίλυσή τους. Ένας βασικός ρόλος των σχολικών ψυχολόγων ως επαγγελματίες είναι να παρέχουν υπηρεσίες σε παιδιά, νέους και οικογένειες στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα ασφαλές, υγιές και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον.

Οι σχολικοί ψυχολόγοι τυγχάνουν εκπαίδευσης στη χρήση και αξιολόγηση διαγνωστικών τεστ (π.χ. τεστ νοημοσύνης και τεστ σχολικής επίδοσης), στη συγγραφή εκθέσεων ψυχοεκπαιδευτικών εκτιμήσεων (psychoeducational evaluation reports), στο σχεδιασμό και εφαρμογή προληπτικών και παρεμβατικών προγραμμάτων (prevention and intervention programmes), καθώς και στη συμβουλευτική μαθητών. Σε αυτή τη βάση, κεντρικός στόχος αυτής της κατεύθυνσης είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην εφαρμογή κλινικών αρχών και στη χρήση ειδικών εργαλείων για τη διάγνωση, αντιμετώπιση και πρόληψη προβλημάτων συμπεριφοράς, συναισθηματικών προβλημάτων ή/και δυσκολιών μάθησης στο σχολείο.

Απόφοιτοι της ειδίκευσης Εκπαιδευτική Ψυχολογία θα αποκτήσουν γνώσεις που θα βελτιώσουν την πρακτική διδασκαλίας τους. Επιπρόσθετα, η απόκτηση αυτού του μεταπτυχιακού τίτλου θα είναι χρήσιμη για σκοπούς προαγωγής και επαγγελματικής εξέλιξης στον τομέα της εκπαίδευσης.

Απόφοιτοι της ειδίκευσης Σχολική Ψυχολογία θα αποκτήσουν γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες στη χρήση και αξιολόγηση διαγνωστικών τεστ (π.χ. τεστ νοημοσύνης και τεστ σχολικής επίδοσης), στη συγγραφή εκθέσεων ψυχοεκπαιδευτικών εκτιμήσεων (psychoeducational evaluation reports), στο σχεδιασμό και εφαρμογή προληπτικών και παρεμβατικών προγραμμάτων (prevention and intervention programmes), καθώς και στη συμβουλευτική μαθητών. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, το οποίο συμπεριλαμβάνει 1020 ώρες εποπτευόμενης Πρακτικής Άσκησης σε σχολεία, οι απόφοιτοι θα μπορούν να εγγραφούν ως επαγγελματίες ψυχολόγοι στο Μητρώο Ψυχολόγων και να εργαστούν σε σχολεία ή σε ιδιωτικό γραφείο.

Απόφοιτοι του προγράμματος θα μπορούν επίσης να επιδιώξουν διδακτορικές σπουδές στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία, στην Εκπαίδευση ή σε άλλο παρεμφερή κλάδο εάν το επιθυμούν. Ο σχεδιασμός του προγράμματος προνοεί για αυτούς τους φοιτητές, μέσω της επιλογής εκπόνησης Μεταπτυχιακής Εργασίας. Επιλέγοντας την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν πάνω σε ένα ουσιαστικό ερευνητικό έργο και έτσι θα είναι σε πλεονεκτικότερη θέση για να γίνουν δεκτοί σε διδακτορικά προγράμματα σε σχέση με απόφοιτους χωρίς εμπειρία στη συγγραφή Μεταπτυχιακής Εργασίας.

Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο. Επιπρόσθετα, οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να πληρούν και τα ακόλουθα κριτήρια εισαγωγής: Βιογραφικό Σημείωμα Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου Προπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Ψυχολογία, στην -Εκπαίδευση ή σε συναφή κλάδο. Η συνάφεια του πτυχίου με το αντικείμενο του προγράμματος θα αξιολογηθεί αναλόγως. Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες) Δύο Συστατικές Επιστολές (από ακαδημαϊκούς ή εργοδότες σε συναφές εργασιακό πλαίσιο. Κατά προτίμηση, η μια συστατική επιστολή να είναι από ακαδημαϊκό).

Επικοινωνία με τον φορέα