Περιγραφή

Στόχος προγράμματος

Στόχος και όραμα του προγράμματος Μάστερ στη Σχολική Ψυχολογία είναι η εκπαίδευση Επαγγελματιών Ψυχολόγων με Ειδικότητα στη Σχολική Ψυχολογία, οι οποίοι θα υπηρετούν το επάγγελμα και τους καταναλωτές προσφέροντας υψηλού επιπέδου ψυχολογικές υπηρεσίες, βασισμένες στη θεωρία της ψυχολογίας, υψηλά κριτήρια ηθικής και δεοντολογίας, με σεβασμό στις σχετικές νομοθεσίες του Κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και με βάση εμπειρικά τεκμηριωμένες πρακτικές.

Το πρόγραμμα σπουδών δημιουργήθηκε βάσει των σύγχρονων τάσεων στην εκπαίδευση επαγγελματιών ψυχολόγων και των απαιτήσεων του επαγγέλματος του Σχολικού Ψυχολόγου. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων, για την άσκηση του επαγγέλματος ενώ ταυτόχρονα επιχειρεί να προσφέρει στο μεταπτυχιακό φοιτητή ευρύτερη θεωρητική και ερευνητική γνώση.

Το πρόγραμμα σπουδών, κατά τον πρώτο χρόνο, επιδιώκει να προσφέρει στο φοιτητή το αναγκαίο θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο ψυχολογικής γνώσης πάνω στο οποίο θα δομήσει κατά το δεύτερο χρόνο τις εξειδικευμένες δεξιότητες ψυχολογικής αξιολόγησης και παρέμβασης. Κατά τον τρίτο χρόνο ο φοιτητής καλείται αποκλειστικά να παρακολουθήσει την εποπτευόμενη πρακτική άσκηση σε εξωτερική δομή (internship), συνδυασμένη με ενδοτμηματικά επαγγελματικά/κλινικά σεμινάρια και μεταπτυχιακή έρευνα.

Επιπλέον, για όσους φοιτητές επιθυμούν να αποκτήσουν περαιτέρω ερευνητικές γνώσεις και δεξιότητες, το πρόγραμμα διαθέτει την ευελιξία, ώστε αυτοί να ολοκληρώσουν μεταπτυχιακή διατριβή.

Απευθύνεται κυρίως προς φοιτητές που ενδιαφέρονται να εργαστούν με παιδιά, εφήβους, οικογένειες και εκπαιδευτικούς και επιθυμούν να στηρίξουν το εκπαιδευτικό σύστημα και τη διαδικασία της εκπαίδευσης και μάθησης.

Παράλληλα, αναγνωρίζοντας ότι αριθμός φοιτητών ενδιαφέρονται να ασχοληθούν ερευνητικά με τον τομέα της Σχολικής Ψυχολογίας ή/και να προχωρήσουν σε εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο μέλλον, το πρόγραμμα επιτρέπει αλλά δεν απαιτεί την εκπόνηση Διπλωματικής Διατριβής Μάστερ, υπό την εποπτεία μέλους του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Τμήματος Ψυχολογίας, μέσω της εγγραφής του σε επιπλέον πιστωτικές μονάδες.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το πρόγραμμα στοχεύει να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση και δεξιότητες αναλαμβάνοντας σταδιακά ρόλους που σχετίζονται με την άσκηση του Επαγγέλματος του Σχολικού Ψυχολόγου σύμφωνα με τα εκπαιδευτικά κριτήρια του International School Psychology Association ISPA και άλλα διεθνή πρότυπα εκπαίδευσης (π.χ. EuroPsy).

Οι εξειδικευμένες αυτές γνώσεις βασίζονται στις θεωρίες και εμπειρικά δεδομένα της ψυχολογίας που περιλαμβάνουν κατανόηση της τυπικής ανάπτυξης, νόησης και κοινωνικής συμπεριφοράς, και τα οποία αποτελούν το υπόβαθρο της θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης στην αξιολόγηση και
παρέμβαση με μη τυπικούς πληθυσμούς στο σχολικό πλαίσιο.

Προϋποθέσεις Εισαγωγής

Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση όπως:
• Αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό δίπλωμα
• Προηγούμενη πανεπιστημιακή κατάρτιση σε κατάλληλο αντικείμενο (ακαδημαϊκό υπόβαθρο) και βαθμολογία σχετικών πτυχίων
• Συστατικές επιστολές
• Προσωπική συνέντευξη ή/και γραπτή εξέταση (εάν προβλέπεται από τους εσωτερικούς Κανόνες του Τμήματος)

Πρόσβαση σε περαιτέρω σπουδές

Οι απόφοιτοι μπορούν να εισαχθούν σε Διδακτορικά προγράμματα.

Επικοινωνία με τον φορέα

Εκπαιδευτικά προγράμματα στην ίδια κατηγορία

Ψυχική Υγεία Παιδιού και Εφήβου (Εξ Αποστάσεως)

Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Μονάδα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτικά προγράμματα από τον ίδιο Φορέα