Ακολουθήστε μας 

Blog

16/09/2022 0 Comments

Messy Play στην Πρόληψη και στη Θεραπεία

Να σου πω μία ιστορία: «Ο Δ. είναι 6 ετών και πηγαίνει Α’ Δημοτικού. Είναι πολύ καλός μαθητής, και αρκετά κοινωνικός αφού έχει ήδη αρκετούς φίλους. Το αγαπημένο του μάθημα είναι τα μαθηματικά και όταν μεγαλώσει θέλει να γίνει πυροσβέστης. Γενικά φαίνεται ένα παιδί με υψηλή προσαρμοστική ικανότητα και αντίληψη. Ο Δ. πολύ σύντομα κλήθηκε να αντιμετωπίσει έναν ξαφνικό και μόνιμο αποχωρισμό από τον κολλητό του φίλο τον Γ., ο οποίος, μαζί με τους γονείς του θα φύγουν Κύπρο. Την επόμενη μέρα, κιόλας, ξεκίνησαν και τα πρώτα μικροπειράγματα από τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης στον Δ. Ο Δ. φαίνεται να έχει χάσει τη διάθεσή του για το σχολείο, καθώς ενημέρωσε τη μητέρα του ότι δεν θέλει να ξαναπάει».

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να θέσω έναν προβληματισμό μου:

Γιατί πρέπει να συμβούν τέτοια γεγονότα (ή/και παρόμοια), ώστε να αρχίσω να ενημερώνομαι για τρόπους διαχείρισης;

Γιατί δεν αναζητώ από πριν προγράμματα πρόληψης, βασισμένα στο αισθητηριακό παιχνίδι αποκλειστικά και μόνο από έμπειρους επαγγελματίες, έτσι ώστε το παιδί μου να είναι προετοιμασμένο και εφοδιασμένο με τα κατάλληλα εργαλεία, για να αντιμετωπίσει τέτοιες συνθήκες;

Τι κέρδισε ο Δ. με το να συμμετέχει σε προγράμματα πρόληψης ψυχικής υγείας για παιδιά Sensory & Messy Play;

Ο Δ., με τις γνώσεις που έχει αποκτήσει από τη διαδικασία πρόληψης, είναι σε θέση κάνει ασκήσεις αναπνοής, να ηρεμήσει τον εαυτό του και να τον βοηθήσει να περάσει τη διαδικασία αποχωρισμού, καθώς μπορεί επαρκώς να αναγνωρίσει τα συναισθήματά του, και χάρη σε αυτήν την ικανότητά του, μπορεί να συντηρήσει τον ενδυναμωμένο του εαυτού και να τον προστατεύσει.

Όλα αυτά πως;

Μέσα από ένα αυστηρά μη κλινικό περιβάλλον. Όλα τα παραπάνω κατακτήθηκαν μέσα από τη φύση του παιδιού: το παιχνίδι.

Το Sensory & Messy Play δεν αποτελεί δύο χρώματα στους τοίχους και έναν πηλό στο πάτωμα. Αποτελεί μία μέθοδο που απασχολεί πολύ την επιστημονική κοινότητα τα τελευταία χρόνια, με έρευνες να διεξάγονται από τον κλάδο της εκπαίδευσης μέχρι και της ιατρικής. Πρόκειται για μία μέθοδο με αρκετές δυσκολίες, η οποία απαιτεί πολλές δεξιότητες και γνώσεις από την πλευρά του επαγγελματία, ώστε να μπορεί να την χρησιμοποιήσει στο πλαίσιο της πρόληψης και της θεραπείας.

Η πρόληψη στην Ελλάδα μας κοιτάει ακόμη από πολύ μακριά και ο στόχος μας είναι να πλησιάζει μέρα με τη μέρα όλο και πιο κοντά. Η θεραπεία έχει έναν αρκετά δομημένο και κλινικό χαρακτήρα που δεν ταιριάζει σε βρέφη, νήπια και παιδιά προσχολικής ηλικίας. Με το Sensory & Messy Play αφαιρούμε τον κλινικό χαρακτήρα και εισάγουμε μόνο χαρά, δέσμευση, αφοσίωση και πολύ χρώμα. Για αυτό άλλωστε δεν είναι φτιαγμένα τα παιδιά;

Η ομάδα του ΨΥΧΟΛΟ-ΥΓΕΙΑ σε προσκαλεί να γίνεις κι εσύ ένας / μία εξειδικευμένος / η επαγγελματίας Sensory & Messy Play, και να μάθεις όλα τα μυστικά του Messy Play. Μάθε περισσότερα εδώ: https://bit.ly/3LjEOBf

Ας γνωρίσουμε το ΨΥΧΟΛΟ-ΥΓΕΙΑ

Το ΨΥΧΟΛΟ-ΥΓΕΙΑ είναι ένας πολυχώρος ψυχικής υγείας για βρέφη, παιδιά και εφήβους, ο οποίος εστιάζει στην πρόληψη και την παρέμβαση με τη μέθοδο του Sensory & Messy Play. Με επιστημονικά υπεύθυνη την ψυχολόγο Αλεξία Σταθάκη, ξεκίνησε μία ερευνητική δραστηριότητα κατά την περίοδο 2018-2019 έως και σήμερα, με κέντρο ενδιαφέροντος την ένταξη του Messy Play στον τομέα της Ψυχολογίας και αργότερα (έως και σήμερα) στο πλαίσιο νέων συνεργασιών, στον τομέα της λογοθεραπείας, της εργοθεραπείας, της ειδικής αγωγής και της εκπαίδευσης ευρύτερα.

Ποιος υποστηρίζει το ΨΥΧΟΛΟ-ΥΓΕΙΑ

Το 2019 ιδρύθηκε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Sensory & Messy Play, ως η πρώτη και μοναδική επιστημονική κοινότητα με ελληνικά ερευνητικά δεδομένα, ο οποίος στηρίζει και αγκαλιάζει την έναρξη ενός δικτύου πιστοποιημένων επαγγελματιών. Το όραμα του Συλλόγου είναι η προστασία της μεθόδου, αλλά και η διασφάλιση ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα έστω σε μία εμπειρία Sensory & Messy Play.